Godis tillbaka i mitt liv!

Åå, hej alla läsare. Först och främst måste jag börja med att berätta om min dag igår. Han inte blogga som ni kanske märkte men min anledning kommer snart. Detta inlägget kommer innehålla min dag igår och om min efterlängtade dag 'today'.

Igår blev det första skoldagen efter en lång, skön och mysigt lov med de bästa framför TVn, haha. Nej, inte bara! Men slapp blev det i alla fall på lovet men nu var det inte det jag skulle skriva om XD. Skoldagen igår var från 08.20-14.20. Jag cyklade hem i lugn takt och tänkte på en underbar person. Haha, inga detaljer tyvärr. När jag kom hem så var jag inte säker på om det var träning så jag startade min lillasysters dator för att kolla om det var träning. Hennes dator är snabbare än min så jag satte mig vid hennes dator istället för min egen. Kom ut på hemsidan och såg att det var träning. Gick in på skånetrafiken för att se när bussen går och såg att den gick om 25 minuter. Jag fick panik! Jag var tvungen att bädda min säng och göra vid min marsvins bur. Det var ett krav från min mamma. Ni annar inte vilken panik jag hade. Bäddade sängen och städade Linus (mitt marsvin) bur på 10 minuter. Jag har aldrig gjort det så fort förr. Jag sprang i huset som en galen tjur. Min lillayster kollar ut genom dörren och så kommer hon med en roligt kommentar "har du bråttom?". Haha, hon säger det så roligt att jag börjar skratta för att hon sa det ironiskt, hehe. Det låter kanske inte kul men kul var det. Sticker till bussen efter att har kastat mina saker i min väska. Som tur var så han jag med bussen men det var knappt. Lugnade ner mig i bussen med lugn musik. Träningen höll på från 16.30-18.30. Riktigt skönt att träna. Avslutade träningen med löppning runt Gunnerbo. Fast jag tycker att jag bara tränar styrka, ingen kondition så ligger min kondis nästan i topp. Varför? Styrka hjälper resten av kroppen men ända konstig, eller? Direkt efter träninge blev det att hänga med och kolla när Lugi spelade match. Annars hade jag varit tvungen att ta bussen hem och det orkade jag inte så var tvugen att kolla på matchen med pappa och Nora (min yngsta lillasyster) fast jag var tvungen att göra läxor. Kom hem vid 20.45 och började duscha direkt. Satte mig vid läxorna resten av kvällen. Var tvugen att göra läxorna, därför blev det ingen dator. Anledningen accepterad? Jag hoppas det i alla fall <3.

Min dag 'today' då. Inget särskilt egentligen förutom att jag får äta godis igen. Har cp ont i magen och är cp sur på läkarna men all glädje tar över... :D Haha, brukar inte säga cp så mycket men ibland måste man bara överdriva CP! HAHA XD. Ja, som ni märker så är jag på konstigt humör idag. Allt började 2007 med godisförbud. Det var för att jag ville ha en sterio + att jag skulle äga i handbollen! Det höll i 1 år som jag ville och sedan fortsatte jag 1 år till men den gången var nog inte för någon sterio utan att jag ville bara bli bäst i handboll, så var det bara! Haha, det låter väldigt egotrippat men men, om man har ett mål så har man. Fast jag var så liten så älskade jag idrott och så hade jag inget beroende av godis. Jag fick också pengar. Det får vi inte glömma. Första året fick jag 1000 kr, andra året fick jag 1500 kr och detsamma detta året. Jag hade godisförbud i 2 år sedan åt jag godis i ett halvt år och nu idag har jag haft det i 1 år till. Haha, vad tiden rinner iväg när man har roligt. Men detta var slutet av min historia om godisförbud. Kommer troligen aldrig ha det igen. har tröttnat på det. Haha, måste bara berätta att förra året när jag hade haft godisförbud i 2 år så började jag ju äta godis igen i 1 halv år. Första gången efter de 2 år med godisförbud spydde jag nästan efter 10 bitar godis. Jag hoppas det inte kommer vara så i år igen. Men det är bra för kroppen i alla fall att den inte tåler så mycket godis, haha.

GODIS :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0